Pedagog specjalny

KĄCIK PEDAGOGA SPECJALNEGO

Kontakt

e-mail:  e.hauke@przedszkole182.poznan.pl

tel. (0 61) 8234 808 (sekretariat)

PEDAGOG SPECJALNY W PRZEDSZKOLU

„Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn.” – Francis Bacon

Dzieci z naszego przedszkola objęte są opieką pedagoga specjalnego, mgr Ewy Hauke.

Praca pedagoga specjalnego najczęściej skupia się wokół dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Zadaniem pedagoga specjalnego jest wszechstronne wspomaganie funkcjonowania dziecka na terenie grupy, prowadzenie zajęć indywidualnych w oparciu o Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET).

Pedagog specjalny pracuje w grupie rówieśniczej w której znajduje się dziecko z oraz wspomaga rozwój dziecka w sferze emocjonalnej, poznawczej, społecznej, adekwatnie do jego potrzeb.

do zadań pedagoga specjalnego należy

  • rekomendowaniu dyrektorowi przedszkola do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola
  • prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
  • rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci
  • określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych
  • współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno -pedagogicznej;
  • wspieranie nauczycieli i innych specjalistów psychologa, logopedę
  • udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, rodzicom i nauczycielom;
  • współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami ( m.in. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi)

W pracy z dziećmi pracujemy zgodnie z zasadami:

  • poglądowości, dajemy dziecku możliwość wszechstronnego, polisensorycznego poznawania otaczającej rzeczywistości, czyli za pomocą wszystkich zmysłów
  • indywidualizacji- czyli dostosowania zadań od psychofizycznych potrzeb dziecka, biorąc pod uwagę jego potrzeby , możliwości i tempo pracy
  • zasada stopniowania trudności- wychodzimy od tego co łatwe, co dziecko zna, aby wzmocnić w nim wiarę we własne siły. To mobilizuje dziecko do przezwyciężania niepowodzeń
    systematyczności
  • trwałości wiedzy- wielokrotnego powtarzania nabytej wiedzy i umiejętności
    współpracy z rodzicami- w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.












Skip to content